Here I am with a new tool.
For now this is a beta, just a sketch to see if could be of interest or not.
Il punto è cercare di valutare quali siano le conseguenze di una variazione della % di RESISTENZA per decidere quale esatto valore assegnare.
Ora, come si sa, ci sono alcune relazioni:
For now this is a beta, just a sketch to see if could be of interest or not.
Il punto è cercare di valutare quali siano le conseguenze di una variazione della % di RESISTENZA per decidere quale esatto valore assegnare.
Ora, come si sa, ci sono alcune relazioni:
* la relazione A che dice: + % resistenza -> + allenamento è lento
la formula di questa relazione è quella inserita nella formula di allenamento di Flattermann http://www.flattermann.net
la formula di questa relazione è quella inserita nella formula di allenamento di Flattermann http://www.flattermann.net
Coeff.RESISTENZA = 1 / (1-%RESISTENZA/100)
quindi se la resistenza è impostata al 5% allora il coefficiente è 1.052 (l'allenamento slows down by 5.2%), while if the resistance is 10%, the coefficient is 1.1111 (and thus slowing of 11.11%), etc. ...
* B the report which says: +% strength -> - form of the player and therefore less "force" the player
the formula of this report, I extrapolated from http://iht.smdesign. es / en / Studies / Form-study and
* B the report which says: +% strength -> - form of the player and therefore less "force" the player
the formula of this report, I extrapolated from http://iht.smdesign. es / en / Studies / Form-study and
6-.02 * (% RES - 5)
then (ignoring everything else) the shape of the player tends to 6 % Resistance set at 5% before falling to 4% for the Resistance set to 100%
* la relazione C che dice: + % Resistenza -> + Resistenza del giocatore e quindi più Forza del giocatore
per questa relazione ho usato le tabelle riportate qui http://iht.smdesign.es/en/Studies/Stamina-table che in funzione di età e % di Resistenza indicano la resistenza a cui tende il giocatore.
* la relazione C che dice: + % Resistenza -> + Resistenza del giocatore e quindi più Forza del giocatore
per questa relazione ho usato le tabelle riportate qui http://iht.smdesign.es/en/Studies/Stamina-table che in funzione di età e % di Resistenza indicano la resistenza a cui tende il giocatore.
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Ho quindi utilizzato la mia base del tool per l'allenamento per procedere a creare un nuovo tool che in base ai dati relativi ai parametri di Allenamento (in rosso quello della % di Resistenza)
consente di valutare
A) l'effetto sull'allenamento
inserendo i valori degli allenandi (età attuale, skill attuale e skill desiderata) il tool stima (indicati dalla freccia rossa) gli allenamenti necessari per arrivare ai valori di skill voluti.
Naturalmente modificando sopra la % di resistenza questi valori varieranno. Potrete vedere se le variazioni sono significative o meno in base ai vostri obiettivi.
Nota 1: a destra delle settimane stimate vedere "oppure" e un numero di settimane inferiore con una %. Questo per soddisfare i casi di "eccessiva vicinanza al valore tondo di skill". Mi spiego: se il giocatore è a un livello di 7.90 e l'allenamento dà 0.16 di skill andrà at 8:06-and-shoot to 100%.
However, if the player is going to 7.84 to 8.00, just a breath of course why not shots, eg. if 7.8399 ... just to meet these borderline cases is a value added alternative to the relative% of occurrence.
Note 2: there are only 3 out of 10 possible allenandi, this is a beta and for now only I have an idea. If you believe that the tool is incomplete, please let a few minutes and when I add the other allenandi.
B) and C) the effect on the strength of the players, all players of course.
For simplicity I have only represented the owners, for whom it is possible click Module. The tool assigns them a value of strength given by the product shape parameter, parameter, strength, experience and all the skill parameter multiplied by the coefficients of contribution (resulting from the prediction F)
Naturalmente modificando sopra la % di resistenza questi valori varieranno. Potrete vedere se le variazioni sono significative o meno in base ai vostri obiettivi.
Nota 1: a destra delle settimane stimate vedere "oppure" e un numero di settimane inferiore con una %. Questo per soddisfare i casi di "eccessiva vicinanza al valore tondo di skill". Mi spiego: se il giocatore è a un livello di 7.90 e l'allenamento dà 0.16 di skill andrà at 8:06-and-shoot to 100%.
However, if the player is going to 7.84 to 8.00, just a breath of course why not shots, eg. if 7.8399 ... just to meet these borderline cases is a value added alternative to the relative% of occurrence.
Note 2: there are only 3 out of 10 possible allenandi, this is a beta and for now only I have an idea. If you believe that the tool is incomplete, please let a few minutes and when I add the other allenandi.
B) and C) the effect on the strength of the players, all players of course.
For simplicity I have only represented the owners, for whom it is possible click Module. The tool assigns them a value of strength given by the product shape parameter, parameter, strength, experience and all the skill parameter multiplied by the coefficients of contribution (resulting from the prediction F)
I left open the Sheet "Team" so that you can see how the tool arrives at these conclusions.
So you can then see how to draft the weeks of training estimated to trigger your allenandi and how different the strength of your team (in relation to a form a resistance that rises and falls) to try to find the value that% best meets your needs.
So you can then see how to draft the weeks of training estimated to trigger your allenandi and how different the strength of your team (in relation to a form a resistance that rises and falls) to try to find the value that% best meets your needs.
Here
HERE the tool:
- version for Excel 2007 and Excel version http://sites.google.com/site/andreactools/home/ToolAggiustamentoResistenza1.1.rar?attredirects=0&d 1997-2003 = 1
Finally, again in terms of resistance, let me tell you about an excellent job done by Lizardopoli (5246225) that I could not give up already:
http://lizardopoli.altervista.org/ stamina / staminia.php
http://lizardopoli.altervista.org/ stamina / staminia.php
Good "fun".
PS. take a look at ' CONTENTS of the blog, there are several items that may be of interest.
Andreace (team in Hattrick ID 1730726)
Andreace (team in Hattrick ID 1730726)
This work is licensed by Andreace under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License . Ie, this work may be freely copied, distributed or modified without the express permission of the author, provided that the author is clearly stated and the publication is not for commercial purposes.
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